dinsdag 10 april 2012

Dag 24  23 april 2011  La Villeneuve au Chêne ( Vendeuvre s. Barse)



Deze laatste etappe van deze week gaat naar een stadje buiten de route omdat daar en station is om vervolgens per trein naar de auto terug te reizen.
De route verliep door een prachtig bos, afwisselend brede paden en smalle paadjes onder het groen door. Opvallend is dat ondanks de droogte in deze bossen de plassen op de paden blijven staan. Door de dauw waren de takken en het gras nog nat en kwamen de gaiters dus goed van pas.
Op een bepaald moment zag ik in mijn ooghoeken iets bewegen, keek om en zag op een afstand van ongeveer 25 m. drie of vier enorme herten staan. Ze leken wel zo groot als een paard. Prachtig. Zij waren duidelijk net zo verrast als ik. Toen ik mijn fototoestel wilde pakken waren ze natuurlijk weg, het kreupelhout in. Het bleek een groepje van 5 bokken te zijn. Wat een geweld toen dat het bos in ging. Geweldig. De route verliep perfect, ik was vroeg op pad, 07.30 uur en dus reeds om 13.45 op de bestemming. Geen pauze ingelast om de voeten te koelen. Dit ging wel goed. Ik was 15 min te laat voor de trein. Ik wist ook niet wanneer die zou gaan natuurlijk. Lastiger was dat de volgend pas om 17,56 ging. Even wachten dus. Stadje bekeken en geslapen op het station in de zon. Niks mis mee.
In Vendeuvre staat een prachtig chateau, maar zoals zo vaak, verlaten en in slechte staat. Ruiten kapot en zo. Nog een paar jaar en de schade is groot. Mijn handen jeuken, wat een mooi project. Ik ging met de trein naar Troyes om daar te bekijken hoe verder te reizen. Het bleek dat ik niet rechtstreeks naar mijn auto kon, alhoewel daar wel een trein kwam en de afstand slechts ongeveer 100 km was. Ik moest eerst naar Parijs en van daar uit naar Chalons en Ch., waar de auto stond. Een kleine omweg maar ja, ik hoef maar te betalen en te gaan zitten en het komt goed. De eerste gelegenheid was morgenvroeg om 08.41.uur. Dit betekent dus een hotel en restaurant zoeken en morgen verder. Zo gezegd zo gedaan. Troyes is een stad met een oud centrun met veel vakwerk gebouwen en zeer smalle straatjes. Erg mooi. De trein reis verliep voorspoedig.. Op de terugweg  met de auto mijn spullen opgehaald bij de boer waar ik wat achtergelaten had en naar huis. Het was totaal anders dan met Vieri maar ook een bijzondere ervaring. De volgende keer hoop ik toch weer met hem te gaan, maar ik wil ook nog wel een keer met Hugues oplopen. Ik zie wel hoe dit gaat.

Foto’s
https://picasaweb.google.com/106997302901056601402/Dag2425Apr2011VendeuvreSurBarse?authkey=Gv1sRgCNHcvbLXzr64Lg

Geen opmerkingen: