zaterdag 21 april 2012

21 april 2012
Morgen gaan we weer op pad. Vieri is er volgens mij helemaal klaar voor. Conditie is goed. Mooi is het om nu n
met een koordhalstertje te kunnen rijden. Geen bit meer in, nauwelijks gewicht, minder zweten aan het hoofd, en vooral veel relaxter rijden. 
Wat hebben we voorheen toch allemaal moeilijk gedaan met die Engelse rijkunst. Nu loopt hij nagenoeg de hele weg los, kijkt wat rond en loopt toch precies daar waar je wilt. Het tempo is regelmatiger en het komt allemaal goed.  Mooi zoals zo'n beest zich laat omscholen van een stressvol bestaan als draver. Och het duurt even, (2 1/2  jaar) maar dan heb je ook wat.


De route zal lopen van Vendeuvre sur Barse, waar ik bij een rijvereniging de auto kan stallen en de eerste nacht kan overnachten, via Bar sur Seine, Chablis (, Arcy sur Cure, Vezelay. 
Na Vezelay verlaat ik de pelgrimsroute en ga ik door de Morvan, Bourgondië en Auvergne, min of meer recht naar het zuiden. 
Via het Lac des Setton, Saint Prix, Issy - l'Éveque, Diou, Andelaroche, Chabreloche, Col du Béal, St. Anthème, Valprivas, Voirey en nog vele andere plaatsen naar Le Puy en Velay, .....als alles goed gaat.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Mart heel veel succes met de rit naar het zuiden. Geniet van alle leuke en mooie dingen onderweg. Maak veel foto's. Kijk goed uit, zodat jullie alle twee weer heel thuis komen.

Groetjes Twan Bouwmans.

Adri zei

Haha..eindelijk gelukt om een reactie te plaatsen. Ik las dat jullie aan de reis zijn begonnen. Geniet ervan kerel. Geniet van de route en van elkaar en kom allebei weer heelhuids thuis !!

Mari van den Berg zei

Dag Mart en als ik het goed begrijp is Henriette ook mee.
Nou fijne (wandel) vakantie. Geniet ervan !!!
Groeten Mari van den Berg

Elly zei

Hoi Mart,

Geniet van de schilderachtige omgeving, want zo staat de route die je nu aflegt beschreven op de kaart.
Ik ben me al aan het verdiepen in de route die wij dus ook gaan afleggen als we je komen halen.
Ik hoop je in goede gezondheid op te kunnen halen voor jou en je paard.
Geniet ervan en maak foto's onderweg.
Ik zorg ook dat ik veel foto's kan maken.
Kijk goed uit en erg veel plezier.

Groeten Elly

Mart zei

Lieve mensen,

Bedankt voor de leuke reacties. Helaas niet veel foto's gemaakt door het hele slechte weer. Volgende keer beter.