dinsdag 1 mei 2012


Dag 26 - 23-4-2012
Polisot
Er werd de volgende ochtend een heus ontbijt gebracht waarna ik de spullen eens op Vieri verdeelde. Auto sleutels in een kast gelegd en aangewandeld. Het is meteen weer net of ik dit elke week doe, het voelt meteen weer goed. In de dorps super eerst wat brood, worst en kaas gekocht en vervolgens de route opgezocht. Het landschap is weer mooi, belegd met het gele koolzaad zo her en der. Je merkt dat het hier ook kouder is geweest dan normaal. Het koolzaad staat nog net niet helemaal in bloei. Helaas begon het in de middag te regenen. Niet getreurd, de nieuwe regenjas ( door mijn zus gemaakt) aan en geen probleem. Vieri deed het goed. Draven met de bepakking ging goed. Ik heb wel beduidend meer gelopen dan ik van plan was. Lopen voelt gewoon goed en waarom niet, we hebben de tijd.
Iets na Polisot gestopt bij boerderij La Maison Rouge van Daniël Leclerc. Een groente en champagne boerderij. Er bleek net een Belgische aangekomen te zijn met een pony als pakpaard. Zij liep de route in omgekeerde volgorde bleek later. We konden een plek zoeken voor ons en de paarden in de grote open loods, waar machines, kratten et cetera stonden. Wat ging het hard waaien. Vieri had het er gewoon koud van. Hij was nog nat. Nu kwam mijn zadeldek, een wollen deken, goed van pas. Met een gewoon dek had ik hem niet kunnen helpen. Die koude wind bleef ons een beetje parten spelen gedurende de nacht. Ik me s ´avonds in de regen buiten staan wassen, vertelde de boer s ´morgens dat hij een douche voor het personeel had die konden we wel gebruiken. Ik had mijn broek nog niet aan anders was die natuurlijk spontaan op mijn hielen gezakt. Ach,  goed bedoeld.

Geen opmerkingen: